fredag, november 03, 2017

Naturfotografiske forsøk

Tid, tålmodighet, dyktighet og godt utstyr er noe av det viktigste man bør ha for å bli en god naturfotograf. Jeg har ingen av delene, men det hindrer meg jo ikke i å prøve likevel...


Møt Truls. Fast gjest på vindusbrettet hos besteforeldrene mine, hvor han er vant til å bli håndmatet med hasselnøtter.  Nå bor de ikke der lenger, men forhåpentligvis har han flere matkilder...


At jeg bor i Oslo sentrum betyr faktisk ikke at jeg ikke har beitende kyr i gangavstand hjemmefra.


Lunsj!

 

Hun hadde gått hen og fått seg en liten attpåklatt sent i juli - andunger på den størrelsen er et vanligere syn i mai.


Leggetid for små svaneunger...


Kornåkre er en takknemlig bakgrunn for blomster som vil vise seg fram. Nei, jeg vet ikke hva slags blomst det er, men fargen var fin.


Dette er en valmue, det er jeg nesten helt sikker på.


Portvakt-svale.


En villand svømmer stille...


Vannbassengene i botanisk hage i København har andepassasjer...


Tistler. Danske, så vidt jeg husker.


Jeg ble unektelig litt overrasket da jeg ruslet langs Frognerkilen og så torsken leke seg i vannkanten...

Ingen kommentarer: