onsdag, juni 07, 2017

Rapport fra hus-jungelen

Det overrasker neppe så mange om jeg hevder at bøker, te og teaterbilletter er noe av det jeg bruker mest penger på, men jeg legger igjen litt i blomsterbutikken også. Møt noen av mine nyeste...


Da det plutselig kom litt uventet tidlig sommer i april måtte jeg plutselig ha noen balkongblomster. Mini-stemor, tusenfryd og forglemmegei har vist seg imponerende hardføre både for kulde, varme og tørke


Mer dekorativ enn spiselig, men med fantastisk duftende blomster - og evnen til å bære blomst og frukt samtidig.

Hvilken av plantene på bildet som kalles elefantøre? Nei, si det... Krysantemum-solen (hvem kan vel stå imot muligheten til å kjøpe seg en helt egen sol en grå marsdag?)lever fortsatt i beste velgående, mens kløverplanten til venstre er i ferd med å oppdage Darwins første vinduskarm-lov: Klarer du deg ikke en uke uten vann, ligger du tynt an...


Det var på tide med en ny slyngelplante til loppemarked-ampelen.


Laang slyngelplante... (Busken til høyre er på ingen måte ny - det er en fikus jeg har holdt liv i gjennom 17 år og seks flyttinger).


Snittblomster - umiddelbar luksusfølelse. jeg hadde aldri sett flerfarget germini før...


Påskegul begonia. Dessverre også av de blomstene med nokså begrenset levetid.


Tulipanens død...

Nå som balkongsesongen tar til for alvor har jeg jo både kasser og krukker og en pidestall å fylle opp - fortsettelse følger plutselig...

Ingen kommentarer: