torsdag, desember 15, 2016

Telefon-øyeblikk

Jeg er en av de tre menneskene under 40 som fortsatt ikke har smarttelefon (og jeg kjenner de to andre...). Dermed blir de få bildene jeg tar med mitt ikke spesielt gode mobilkamera bare delt med noen få utvalgte pr MMS og når aldri den store verdensveven. Nå har jeg imidlertid i et sjeldent anfall av inspirasjon og tiltakslyst fått lastet alle bildene over på pcen og kan dermed presentere et mobilt billedbonanza fra de siste to årene, til allmenn glede og forlystelse (joda).


Romjulskveld med utsikt mot Akershus festning. Bortimot -15, så vidt jeg husker - kaldt, men vakkert.


Apoteket er nå en restaurant, men de bevarte mye av det originale interiøret. God mat hadde de også. Vis a vis operaen i Helsinki.


Esplanaden og Storkyrkan i Helsinki, sett fra restaurant Savoy i 8. etasje, et par timer før nyttårsrakettene braket løs.


Ekte pingvin! Helt naturlig bordpynt når man feier 60-årsdag på Fram-muséet.


Oslofjorden sett fra Tjuvholmen en formiddag i februar.


Det var unionsoppløsningsdagen, og ved Astrup-Fearnley hadde en svensk fullrigger lagt seg til...

 

Fabiman. Ikke det stolteste øyeblikket i Høyres valgkamphistorie...


I en busk bak universitetet på Blindern hadde noen plassert en godt kamuflert leketøyshest. Hvorfor ikke...


Bok, sjokolade, te, En helt grei seminarpause...


Vinterlys langs østre linje.


Du vet bartenderen på Kielferga har en stille stund når... 


Andemor leder sine bittesmå skjønne og fullstendig uredde fjærballer over brosteinen på festningen.


Under et blomstrende duetre i Botanisk hage.

 

En litt betuttet elev kom tilbake med engelskordboka han nettopp hadde fått - "Den er full av jukselapper! Jeg vil jo ikke at noen skal tro det er jeg som har gjort det..."


Den besøkende hunden fant seg med største selvfølgelighet til rette i putehaugen på sjeselongen.


Høstprakt i Slottsparken.



Årets første snø.

Om det er en instagram-konto i min framtid? Man skal vel ikke utelukke det...

Ingen kommentarer: