mandag, desember 19, 2016

It's beginning to look a lot like...



Plutselig var det bare dager igjen. Gammeldags som jeg er drøyer jeg mesteparten pyntingen til lille julaften og holder på den lilla perioden noen dager til. (At et par glitrende lilla vanter har sneket seg med på bildet er en svært passende tilfeldighet...)


Adventsstake, hyasinter, glassjuletre, Skomakergata og Oslo Fagottkor - stuebordet bærer også preg av årstiden.


Julekopper (med rester av julete) på kjøkkenbenken,


Adventsstjernen i vinduet har selvfølgelig vært på plass en stund.


Staken i kjøkkenvinduet likeså, den var dessuten fått selskap av en mini-julestjerne. Forrige gang jeg kjøpte en på den størrelsen var i 2012, den vokste seg høy og stor og levde helt til i sommer, så jeg er spent på hva årets utgave kan prestere.


De hellige tre konger er vel strengt tatt julepynt, men de er så fine at jeg vil ha dem stående framme hele desember. Dessuten skal vi ikke glemme at de gikk langt og lenge, og da er det godt å kunne starte litt tidlig...


Årets siste julekonsert ble besøkt i kveld -Oslo-Filharmonien og Oslo filharmoniske kor med Herborg Kråkevik son konferansier, Åshild Breie Nyhus på nyckelharpa og sang ved Audun Iversen, som i tillegg til å gi meg heldekkende gåsehud og åndenød også sang denne, som jeg lærte og ble glad i den høsten jeg sang i kor nordpå. Den minner meg om julegrantenning i stjerneklar mørketid og nysnø, nordys og hjemlengsel - det var det året advent virkelig var ventetid. 

Ingen kommentarer: