lørdag, september 03, 2016

En knapp forskjell

Nå som høsten ugjenkallelig er på gang, er det på tide å innse at yttertøyets tid er tilbake. Det var en gang i fjor at jeg så over klesskapets utvalg av lilla, blå, røde og ikke minst grønn-og-orangerutete plagg og innså at noe litt mer nøytralt sikkert ikke hadde vært så dumt å ha tilgjengelig. En klassisk trenchcoat, for eksempel, som går til alt. Letingen begynte med andre ord med de beste intensjoner...


...men så fant jeg denne. Grått og hvitt er i og for seg nøytrale farger, jeg er litt mer usikker på om prikkene helt kvalifiserer til det begrepet... Uansett var jeg godt fornøyd - helt til jeg begynte å irritere meg over knappene. For hvorfor i all verden har en grå og hvit jakke brunsvarte knapper? Heldigvis finnes det en enkel løsning på enkelte i-landsproblemer... 


Tadaa! Ny knapp til venstre, gammel til høyre. Etter mye funderinger på blomstrete, fargerike og ikke minst is- bok- og treformede knapper (nei, dette med å velge nøytralt og enkelt faller meg ikke så naturlig...) endte jeg med helt enkle i halvtransparent hvit plast.


Etter. Mye mer fornøyd.


Den ene knappen bak på ryggen hadde jeg selvfølgelig klart å overse da jeg skulle telle etter hvor mange jeg skulle kjøpe, så da ble det en annen hvit knapp fra farmors store knappesamling. (Jeg var lur nok til å gå tilbake og kjøpe et par knapper til, så jeg kan bytte den ut. Men egentlig liker jeg at den ene er litt annerledes.)

Det er bare å komme, høsten - jeg er velkledd og klar!

Ingen kommentarer: