fredag, juli 01, 2016

Kirsebær med de store



Eller kanskje bare store kirsebær? 

Uansett møter jeg julis første og siste arbeidsdag sommerlig bærbehengt - om noen timer er det sommerferien som råder. Karlstad (det nærmeste jeg kommer en europeisk storby denne sommeren) og Les Miserables først, så Kristiansand, Stavanger, Bergen og Flåm - her skal fedrelandet oppdages og utforskes med tog og båt. Dessuten skal jeg vel på et tidspunkt komme med gjennom hvertfall noen av de 20+ bøkene som, har kommet i hus i anledning ferien, spise is, jordbær og vannmelon, steke i sola på balkongen og sitte inne og se ut på regnet. Se Tour de France og gamle musikaler, drikke litervis med varm og kald te, vandre i sommerstille bygater og på turistfulle museer, lese på benker og plener og ta en tur på kino. Sy, strikke og bake, skrive brev, lese gamle blader, rydde i klesskapet, gå i bruktbutikker og ellers gjøre akkurat det jeg har lyst til når det faller meg inn. Det blir nok en bra sommer i år også.




Ingen kommentarer: