onsdag, mars 02, 2016

Sommer kommer...

Og så kom vinteren tilbake og snøen lavet ned. En like god unnskyldning som noe for å fullføre et nesten-ferdig innlegg fra mai i fjor, da sommeren sto på trappene og jeg besøkte noen som virkelig har stort drivhus - Palmehuset til Trädgårdsforeningen i Göteborg.


Er det en flaskebørste? Er det en blomst? Må man egentlig velge...?


Jeg har også en palme hjemme som går helt opp til taket. Takhøyden er muligens ikke helt den samme, dog...




Noen som savner en nyre...?


Det ser jo ut som om bladverket er så tett at noen og enhver kan gå på vannet, men det er nok ikke å anbefale.


Jeg har lett mye og lenge etter en pen veggampel (tips mottas med takk), men en plante som vokser rett på veggen er jo en mye enklere løsning.


Kork-ek! Men Ferdinand glimret med sitt fravær...


Jeg tror det er en rose. Hvis jeg hadde andre grunner til å ta bilde av den enn at fargen var fin har jeg glemt det...


Sukkulenter med ørken-preferanser - eller en alien-invasjon fra det ytre rom. 


Dørforhenget sitt, det. Kanskje ikke så lett å få til hjemme i stua...


Tebusk - come to mama!

Jeg liker vinteren, det er ikke det. Men sol og sommer og blomstringstid er jo heller ikke så dumt...

Ingen kommentarer: