fredag, mars 04, 2016

Den klarsynte har talt (og handlet)

Ser at en "ny" gammel dommedagsprofeti går sin seiersgang her og der for tiden. Litt av problemet med sånne profetier er gjerne at man ikke skjønner hva de egentlig mente før etter at det har skjedd, og da er jo både nytten og poenget borte. Hvis de var så voldsomt klarsynte, hvorfor kunne de ikke vært mer klartalte også? Jeg var derimot både klarsynt og klartalt da Fretex for et års tid siden åpnet en ny avdeling i Universitetsgata, strategisk plassert på min hyppig frekventerte vei mellom hjemme og Det Norske Teatret. Å si at jeg kom med dommedagsprofetier er vel å trekke det litt langt, men jeg forutså at dette ville ha innvirkning på lommebok og shoppingresultater. Mine damer og herrer, la meg legge fram et utvalg av bevisene på at profetien har gått (og stadig fortsetter å gå) i oppfyllelse:



Kjeder. Fordi jeg trengte dem, åpenbart.


Lampeskjerm (to like, strengt tatt). Tenkt til speilet i gangen, men der passet de ikke (nei, man sjekker ikke sånt på forhånd), så da havnet de på soverommet. Jeg hadde jo en vag plan om å bytte ut de skjermene etterhvert også...


Et sjal - grønt, svart og lilla er tross alt gjennomgangsfarger i garderoben. 


-Må ikke du ha denne? spurte venninnen som fant en button med teksten We're not gossiping. We're plotting our evil, left-wing feminist agenda - og selvfølgelig måtte jeg det. Et par øredobber måtte jeg visst også ha.

Alle trenger jo et lite lokkefat med påfuglmotiv.For anledningen fylt med restene av julens enorme konfekteske (ja, selvfølgelig er bildet et par måneder gammelt...)



En rød håndveske i perfekt teaterstørrelse har alt vært så mye i bruk at den begynner å bære preg av det.

Jeg er stadig innom på utkikk etter nye funn - så ofte at Fretex Universitetsgata nå hører til i kategorien steder jeg blir gjenkjent, i eksklusivt selskap med Det Norske Teatret, Kafé Løve og operaen...

Ingen kommentarer: