søndag, april 26, 2015

Grått og trist

Jeg jobber utenfor Oslo, og har noen kollegaer som mener at Oslo er grått og trist og at det er litt synd på de som må oppholde seg der - særlig nå om våren når det er grønt og vakkert og hvitveisen blomster på landet. Til ære for dem vil jeg derfor dele noen bilder fra min dystre og fargeløse vårsøndag i hovedstaden...


Utsikt fra balkongen min i indre by. Snur jeg meg andre veien står det jammen en rad med kirsebærtrær og blomstrer der også.


Vi traff en fugl. Jeg trodde det kanskje kunne være en bokfink (bibliotekarenes nasjonalfugl, åpenbart), og det ser jammen ut til at google er enig. Dypt imponert over egne fuglekunnskaper, når sant skal sies.


Utsikt fra Ekebergparken. Den ligger trist til, denne byen...


 Ekeberg har hvitveis i mengder.

 

Jeg tenker alltid på Ronja Røverdatter og rumpnissene når jeg går i hvitveisskog. Let nøye - det har sneket seg med en liten en på bildet... Voffor gör di på detta viset?


...sa Bøygen. Eller sivilforsvaret.



Tilbake i sentrum, nærmere bestemt Oscars gate, var igjen tettheten av blomstrende kirsebærtrær stor. Vi vandret under blomsterdrysset og avsluttet turen på Villa Paradiso.

Stakkars oss.

Ingen kommentarer: