tirsdag, april 07, 2015

En påske er over...

...men sjokolade-lageret varer nok hele uka... 


At jeg snart fyller 35 betyr da ikke at pappa'n min ikke lager påskeegg til meg. Hva som var tanken bak sardinene er uklart, men sannsynligvis en kombinasjon av at egget var stort og sardinesken var gul - og at han syntes det var en morsom idé.


Kyllingene er årets nye tilskudd til påskepyntsamlingen - så ferske at de ikke er ferdig klekket...


Planten på pianoet fikk æresvakt.


Påskebordet er dekket med det nødvendigste - påskeduk, kyllinger, påskeliljer og tulipaner, te og sjokolade.

 

Påskelektyre hører også med, i år gikk det i ungdomsbøker og Camilla Collett-relatert lesestoff. Jeg hadde en vag tanke om å kanskje lese noe krim, men det utgikk visst i år også.


Restemiddag - bedre enn sitt rykte. Jeg skulle servere lam for to personer på påskeaften og lette etter den minste lammesteken på Meny - den var på 1,3 kg. Jeg ser flere lammebaserte restemiddager i min nære framtid.

Samt litt mer påskesjokolade...





2 kommentarer:

det lange hvite huset sa...

Å, du får prøve deg på lammegryten jeg laget på søndag. Den var himmelsk!

HildeSol sa...

Finnes det noen oppskrift på dette himmelske, eller var et man-tager-hva-man-haver-lykketreff man aldri helt klarer å gjenskape uansett hvor mye man prøver?