onsdag, januar 07, 2015

Godt nytt bloggår!

2014 var ikke akkurat noe toppår hva blogging angår, så da skal ikke så stor innsats til for å gjøre det bedre i 2015... Nytt år, nye muligheter, blanke ark og nye tegnestifter og alle andre klisjéer som følger med ethvert årsskifte - tanken er ihvertfall god, så gjenstår det å se om handling følger.


Det kom aldri fram noe særlig julepynt denne julen - jeg var ikke så mye hjemme at det føltes nødvendig. Adventsstjerne i vinduet, noen hyasinter og rene duker utgjorde mesteparten av den visuelle julestemningen. I tillegg kom det noen nye nisser i hus - den hvite Åsa-nissen var en førjulsgave, de to små Aarikka-nissene kjøpte jeg i Helsinki i romjulen. At jeg endte opp med nisser med hhv pepperkake og tekopp heller enn f. eks lys, snøballl eller fiskestang, kan jo hver enkelt tolke etter eget forgodtbefinnende...


En julegruppe kom også i hus - gave fra en kollega som takk for hjelp i forbindelse med masteroppgaveskriving i høst. Alltid hyggelig å bli satt pris på.


Som nevnt - romjul og nyttår i Helsinki. La Bohéme (årets tredje) i operaen, nyttårsaften i 8. etasje på Savoy, afternoon tea og shopping (Som alltid sko, bøker, smykker. Vintersko, hansker og skjerf - litt påvirket av alle kuldegradene. Og Fazer-sjokolade. I mengder...). Storkyrkan i snø. Og alle var enige om at det hadde vært en strålende tur.


Ny kalender fikk jeg også kjøpt meg. Jeg sverger fortsatt til den analoge varianten, og siden jeg var så fornøyd med den jeg fant i fjor måtte jeg ha årets også. To ganger er en tradisjon - ergo har jeg en unnskyldning for å reise tilbake til Helsinki neste jul også...

Ingen kommentarer: