mandag, januar 13, 2014

Ssssleipe sssslange

Så nettopp på kalenderen at det i helgen var akkurat et år siden jeg var på utdrikningslaget til min svigerinne. Siden da har hun og min bror blitt vel og vakkert gift, og de har utvidet familien med den blide og hårfagre Bolla, Hatifnattens lillesøster.

Men det innlegget jeg hadde planlagt å skrive om utdrikningslaget, nærmere bestemt om den delen av det som foregikk blant slanger og edderkopper i Oslo Reptilpark, hva skjedde med det...?


Parkens lengste beboer (som også har posert med Eli Kristin Hansveen i på operaens Orfeus og Euredike-plakat) ble hentet ut og dandert rundt brudens skuldre. Å si at hun var begeistret er ikke bare en overdrivelse, det er ren løgn.


Jeg nøyde meg med en mindre utgave, men følte meg mer enn tøff nok likevel. Det verste med å holde en sånn slange er at den beveger seg i så mange retninger på en gang...


En bitteliten, men etter fargene å dømme ganske giftig frosk (tror jeg. Det kan også være at den bare er en lurefrosk og egentlig er helt ufarlig.)


Definitivt ikke en (et?) reptil. Ape. Silkeape. (igjen - tror jeg. Føler at dette blir et svært opplysende og faktasterkt innlegg.)



Dette er i hvert fall en papegøye - det er jeg helt sikkert på!

Dessuten er jeg helt sikker på at jeg har flere halvferdige innlegg som burde vært publisert for lenge siden - se ikke bort fra at de plutselig dukker opp. Eller ikke.

Ingen kommentarer: