lørdag, januar 04, 2014

Årets begavelser i utvalg

Julegavehaugen blir mindre når man blir voksen - og det er i grunnen helt greit. Ikke trenger jeg så mye, og ikke har jeg plass til så mye. Men det er jo fortsatt stas, da...


Aldri en jul uten et utvalg te-relaterte gaver - hurra! Fire slag lå under treet i år, English breakfast, svart te med rabarbra, Kusmi-te med karamell og en teblanding med det fantastiske navnet The Enlish Bookshop blend. Samt en Penguin-kopp - Pride and Prejudice-utgaven (Jeg trodde ikke "Jeg fikk en Pride and Prejudice-kopp til jul!" var en setning jeg kunne resirkulere, men jeg er godt fornøyd med å ha tatt feil) -og et brett til å bære te og kopper mellom kjøkkenet og stua på. (Joda, det er beregnet til akkurat det bruket, i følge giver).


Håndmalte øredobber fra Helsinki, og en bitteliten lommelykt som kan henges på nøkkelknippet.

Hva betyr det vel at jeg ikke kan strikke, når jeg har en søster som kan, og som legger sånne gaver under treet. Silkemyke, albulange pulsvanter etter Jane Austen-inspirert mønster - de kom selvfølgelig sammen med overnevte kopp og Bookshop-teen.
 

Telysestake til å henge i vinduet. Emballasjen definerer den som julepynt, jeg spår at den blir helårs her i huset.

Et par bøker, et handlenett og en digital kjøkkenvekt lå også under treet - og noen farlig gode sjokoladetrøfler. Det skyldes bare store mengder selvkontroll, samt det faktum at huset allerede var fylt til bristepunktet av julegodt, at det fortsatt er et par igjen...

2 kommentarer:

ellikken sa...

Du verden så mange ganger jeg har lest overskriften din og tenkt at det står begravelser... Endelig tok jeg sjansen og klikket meg inn på linken :-D

Evig misunnelig over koppen, og dæsken døtte så knasende kule håndvarmere!

Godt nytt år til deg!

HildeSol sa...

Godt nyttår!
Ingen begravelser i løpet av året, heldigvis, kun begavelser her i gården... :)