fredag, januar 03, 2014

2014 er her!

Jammen var ikke det nye året her. Takket være noen strategisk plasserte planleggingsdager har jeg fortsatt juleferie, men på mandag er det tilbake til hverdagen for meg og vekkerklokka også. Farvel til sene morgener og uanstendige mengder sjokolade, hei til morgentog, jobb og matpakke. Jaja, hverdagen har jo også sin sjarm, egentlig (selv om heller ikke den er på sitt mest sjarmerende kl 05.00...). 

Et av årets nyttårsforsett burde sikkert være å blogge litt mer regelmessig. jeg har også intensjoner om å sose vekk mindre tid foran skjermen - de to tingene trenger ikke være så gjensidig utelukkende som det høres ut. Men ikke forvent for store endring på noen av områdene i praksis... 

Mens vi venter i spenning på om jeg faktisk klarer å gjøre noe med noen av delene - noen glimt fra julehuset, som ser ut til å bli stående lenge i år.


Årets juletre. Ekte skogstre, hugget (dog ikke av meg...) på Hadeland.


Julegrytekluter må til. Mormor-produsert, julegave for noen år siden.
.

Hyasinter høres også med til jul. De første jeg kjøpte blomstret en uke før jul, den neste forsyningen begynner å nære seg blomstring nå. Ingen hyasintduft i heimen i juleuka, med andre ord... Kristtornen er ekte, det samme kan ikke sies for de røde bærene.


Årets julestjerne er strengt tatt fjorårets - det kvittet seg med siste rest av røde blader ved påsketider og har siden vokst seg stor. Den fikk en pakke i potten for å minne den på at det er jul og blomstringstid, men det hjalp ikke...


Til og med pepperkakehus ble det i år. Tidligere års ambisiøse (og aldri fullførte) planer om å lage mummihus ble forkastet og jeg gikk istedet for den enklere og mer gjennomførbare løsingen med 4-delers-huset, som enkelt settes sammen av en person på 15 minutter. Jeg brant meg ikke engang på sukkeret *flink*


Fordi alle juletrær trenger en pingvin.

Julestjerne, kom til meg
sa en gang en liten pike

...og gikk og kjøpte seg en...


Mer enn noe annet er som kjent julen fråtsingens tid. Og siden jeg fortsatt har juleferie, er det fortsatt (relativt) fri flyt. Sunn kan man være en annen gang...

Godt nytt år!

Ingen kommentarer: