søndag, november 03, 2013

November

Jeg tror det var Emily Dickinson som sa at November always seemed to me the Norway of the year, uten at jeg er sikker på hvem som kommer best ut av den sammenlikningen... Sikkert er det hvertfall at det er høst, og at det medfører regn nog inneliv - og det trenger jo ikke være en dum ting.

Høsten innebærer hvertfall at fjordutsikten min kommer tilbake. Det var mørkt over Nesoddlandet i dag - her var regn i anmarsj.


Regnvåte søndager tilbringes best med bøker, te og tente lys - og en sjokolademuffin eller tre.


Mye lys...
Gulvstakene i smijern fikk jeg med meg da jeg flyttet hjemmefra - det var allment vedtatt at de gjorde seg best foran en kamin, og det var det i stua der jeg flyttet (dette er en annen kamin, mange flyttinger senere).


Det lille paret er et loppis-funn og egentlig en lampe. Støpselet passet imidlertid ikke til norske kontakter, så jeg gjorde kort prossess og kuttet av lesningen.


Håndarbeid hører også høsten til. Mef litt innsats nå burde kyllingene være klare til påske.

Ingen kommentarer: