lørdag, oktober 19, 2013

Fascinerende

Ny helg, nytt loppemarked. Når det finnes et i gangavstand og jeg uansett ikke har noen lørdagsplaner, kan det jo ikke skade å ta en tur...  Etter å ha pådratt meg to notebøker (en med musikalsanger og en med filmmusikk) og en kvinnehistoriebok (Sissel Lange-Nielsen - Fra kosteskaft til konebil (1970). For jeg har jo ingen sånne fra før av) og strengt fortalt meg selv at jeg ikke trenger flere asjetter, hverken med bjørnebærplaner eller blåveis (selv om de var veldig fine), havnet jeg i klesavdelingen. Der fant jeg en fascinator, med slør og fjær og alt som kreves. Ikke akkurat noe jeg trenger, men jeg måtte jo plukke den opp og bare se litt...

En bitteliten korpsaspirantjente, sannsynligvis med på sitt første loppemarked, kom bort til meg.

-Vil du kjøpe den?
-Den er veldig fin, men jeg vet ikke helt hva jeg skal med den...
-Du kan jo ha den på deg når du skal på fest.

Det var åpenbart ikke tvil i hennes sjel om at jeg jevnlig frekventerte festligheter hvor den slags hodepryd var en selvfølgelig del av antrekket. Jeg kunne jo ikke være ansvarlig for å ta fra henne illusjonene om det glamorøse voksenlivet...


Bill.mrk. har hodeplagg, mangler anledning. 


Mangler muligens også litt trening i å sette den på riktig, samt i å ta bilder av eget hode...


2 kommentarer:

trine sa...

Hvis det er en passende anledning til fredag har jeg et problem hva antrekk angår..

HildeSol sa...

Mener du å antyde at du ikke har tenkt å ta med galla-antekket på tur til hovedstaden? *dypt sjokkert*