fredag, oktober 04, 2013

Darn it and stich

I en sidegate i Oxford sentrum fant vi en sjarmerende liten sybutikk (a haberdashery- et av mine favorittord i det engelske språk) med det velklingende navnet Darn it and stitch. To små, men imponerende velutstyrte rom, og et loft hvor de leide ut symaskiner på timebasis - det må jo være en genial idé i en studentby.
 

Jeg lot meg lokke til å bryte mitt selvpålagte "ikke kjøpt noe du ikke vet hva du skal bruke til"-regel og kom ut med to stoffbiter - småblomstret cordfløyel og rosemønstret lin. Da vi satt på toget tilbake til London og studerte dagens innkjøp kom mitt reisefølge med de forløsende ord: Det med rosene er jo perfekt til tehette!" 


Som sagt, så gjort (OK, så tok det tre måneder før jeg kom så langt, men i den store sammenheng er det faktisk ganske raskt- Vi kan snakke om stoffet jeg kjøpte i Paris i 2009 en annen gang...)


Svenskene feirer Kanelbullans dag i dag - et eksempel til etterfølgelse, og en unnskylding for å bake og å stappe i seg resultatet... Teen som  holdes varm av min nye roseprydete kreasjon er for anledningen også fra Sverige - rooibush med blåbær og lyngblomster.

2 kommentarer:

Sulvis sa...

Å, gleder meg til å komme på tebesøk igjen! Veldig fin tekannevarmer!

HildeSol sa...

Just say when... ;) Tror du ville likt den butikken.