søndag, september 01, 2013

Teatersko

Teatersesongen er i gang! Skjønt, det ble egentlig aldri noen sommerpause i år, med flere teatre i London og operabesøk hjemme i juli ble det bare såvidt litt lavsesong. Men nå åpner alt og alle igjen, og jeg har vel knapt en uke uten minst en kulturell plan på denne siden av juleferien. I dag skal jeg se Figaros bryllup i operaen. Jeg så oppsetningen sist den gikk (to år siden?) og hadde egentlig ikke tenkt å se den igjen - det er så mye annet jeg skal og vil se - men så ble en billett ledig med akutt behov for ny eier...


Fordi jeg er ei jåle med (litt for) fulle klesskap, liker jeg å pynte meg litt når jeg skal ut og være kulturell. I den anledning lette jeg hele forrige sesong uten resultat etter nye teatersko - pene svarte sko med hæl man både kan føle seg elegant i og klare å gå med uten overhengende fare for beinbrudd. I London, hos min gamle venn Deichman (som tidligere har bidratt med både lilla og grønne sko, samt et skjerf, til samlingen) fant jeg endelig det jeg lette etter. Riktignok er jeg ikke så begeistret for borrelås på skoene mine - jeg vil ha skikkelige metallspenner - men når jeg får så fine rosetter på istedet kan jeg leve med det...

Ingen kommentarer: