torsdag, september 26, 2013

Like a circle in a circle...

På lørdag var planen en tur i høyblokka. Den planen var vi ikke alene om... Vi kom, kastet et blikk på køen og fant ut at vi egentlig ikke hadde  lyst... Istedet tok vi trikken til Jomfrubråten og vandret i høstsola til Ekeberg camping, hvor det var et stort loppemarked. Vi var ikke alene der heller, men køene var ikke like uoverkommelige... Det var mye morsomt som fristet, men det meste strøk på minst ett av testspørsmålene: Har jeg bruk for det? Har jeg plass til det? Kan jeg leve uten det?


Smykker har jeg alltid både plass til og bruk for, og dette kjedet kunne jeg visst ikke leve uten... Det ble mitt for den overveldende sum av 75 kroner. Som vanlig er jeg full av nysgjerrighet på smykkets tidligere liv - hvor kommer det fra? Hvor har det vært? Hvor gammelt er det?


Mitt høstforsett (hvorfor vente til nyttår med å igangsette gode idéer?) er å bli flinkere til å ha friske blomster i huset - en bukett asters for eksempel. Effekten det har på humøret er overraskende stor.


 Hmm. Jeg trodde Like a circle in a circle var fra teksten til Windmills of your mind, men det korrekte er visst Like a circle in a spiral. Men sånne detaljer er da ingen grunn til å ikke unne seg litt Peter Jöback en kald og tåkefull høstmorgen...

Ingen kommentarer: