fredag, august 30, 2013

Fritidsproblemer

Denne lagret jeg en eller annen gang for ganske lenge siden fra en eller annen blogg - jeg er ganske sikker på det var fra Alt godt - og tenke jeg skulle fylle den ut ved en passende anledning med påtrengende fritidsproblemer. Voilá.

1. Navnet ditt stavet baklengs? 
losedlih -i tilfelle noen av bloggens lesere ikke kan... lese??

2. Hvor ble foreldrene dine født? 
Oslo (Jepp, begge to - og flere besteforeldre. Det sies at ingen er innfødt Oslo-borger, men noen av oss er det...)

3. Hva er det siste du lastet ned på PC-en din? 
Java-oppgradering, vil jeg tro.

4. Hva er favorittrestauranten din? 
Savoy i Helsinki er ganske fantastisk - i november skal jeg dit for fjerde gang. De har til og med egen te-meny! Dessuten vet jeg om et lite sted i Roma med den beste tiramisuen jeg har smakt...

5. Når svømte du sist i et basseng?
 Det er lengelengelenge siden det...

6. Har du noensinne deltatt i et skoleteaterstykke?
Vi hadde jo juleavslutningsskuespill hvert år, så jeg har spilt Marit i En glad gutt, Tante Sofie i Kardemomme by, ballgjest i Askepott, engel i diverse julespill...

7. Hvor mange barn vil du ha?
Så lenge jeg er singel - ingen...

8. Hva slags musikk misliker du sterkest? 
Den jeg blir prakket på av medpassasjerer på toget.

9. Har du stemmerett? 
Jepp - og den skal brukes snart. Må bare få hodet ("Altfor dyrt!") og hjertet ("Tenk så fantastisk gøy!!") til å bli enige om OL...

10. Har du kabel-tv?
PVR-boks - full av opptak jeg aldri får sett...

11. Har du noensinne kjørt moped? 
Nei.

12. Har du noensinne tulleringt til noen? 
Det var en periode i 6. klasse det var en del av den sosiale omgangsformen. Tenk hva dagens tenåringer går glipp av, som alle har mobiltelefoner med nummervisning...

13. Har du noensinne fått parkeringsbot? 
Nei. Med tanke på at jeg hverken har lappen eller bil, ville det vært ganske imponerende å få til...

14. Har du lyst til å hoppe i strikk eller fallskjerm?
I teorien frister det litt - i praksis vil det neppe skje.

15. Det fjerneste stedet du noensinne har reist til er? (Altså det som ligger fjernest fra ditt normale tilholdssted.) 
Rent geografisk er det nok Kanariøyene, men Moskva føltes mye fjerne på de fleste måter.

16. Har du hage? 
Nei, men jeg har en frimerkestor balkong med to stoler, et bord og to verandakasser - det er alt jeg trenger.

17. Hva er favorittegneserien din?
Unshelved - bibliotekhumor!

18. Kan du virkelig alle ordene i nasjonalsangen?
Jeg kan de tre versene som er vanlig å synge - det pleier å holde.

19. Bad eller dusj, om morgenen eller kvelden?
Jeg har dessverre ikke badekar, så jeg har ikke så mye valg... Jeg står opp altfor tidlig og har altfor mye hår (selv om jeg kjøpte en snasen dusjhette med grønne prikker på M&S i sommer) til å dusje om morgenen.

20. Den beste filmen du har sett den siste måneden? 
Tror The Great Gatsby er den eneste filmen jeg har sett den siste måneden - jeg så den til og med på kino, og det skjer ikke ofte.

21. Favoritt-topping på pizza?
Så lenge jeg slipper oliven er jeg fornøyd.

22. Potetgull eller popcorn?
Hvorfor må jeg velge...? Men ingen av delene egner seg på kino (eller i operaen - moren som utstyrte ungen med potetgullpose under forestillingen troner høyt på min idiot-liste).

23. Hvilken leppestiftfarge bruker du vanligvis?
Ingen.

24. Har du noensinne røkt peanøttskall?
Jeg kan med hånden på hjertet si at tanken aldri noensinne har streifet meg... (hvor desperat skal man egentlig være for å komme på noe sånt...?)

25. Har du noensinne deltatt i en skjønnhetskonkurranse? 
Nei, og om jeg noensinne skulle overveie det, håper jeg noen tar på seg å ta en alvorlig prat med meg og finne ut hvilket utenomjordisk vesen som har tatt bolig i meg.

26. Appelsin- eller eplejuice?
Eple, helst ufiltrert.

27. Hvem var den siste personen du gikk ut og spiste middag med, og hvor spiste dere? 
Aase, vi spiste på Kafé Løve på Det Norske Teatret før vi skulle på forestilling. Det eneste stedet i byen hvor jeg har blitt gjenkjent av personalet som hyppig gjest...

28. Favorittsjokolade? 
Mintsjokolade i alle varianter.

29. Når stemte du sist i en meningsmåling?
Stemmer man i en meningsmåling? Jeg svarer på meningsmålinger på nettet og på mail stadig vekk.

30. Når spiste du sist en hjemmedyrket tomat?
Hjemmedyrket som i dyrket selv? Mange år siden.

31. Har du noensinne vunnet et trofé? 
Jeg vant en bit av Berlinmuren i en nyhetsquiz på videregående, teller det?

32. Er du en god kokk?
Når jeg går innfor det, men jeg er nok bedre på å bake.

33. Klarer du å fylle bensin selv? 
Nå var vi tilbake til dette at jeg ikke har bil eller lappen. Den ene gangen jeg skulle kjøpe bensin (til en gressklipper) tok jeg med kanna til kassa og sa "Hei, kan jeg få hjelp til å fylle denne,,,?".

34. Har du noensinne bestilt en vare fra en reklame?
Det kommer jo en og annen fristende tilbudsmail...

35. Sprite eller 7-up? 
Smaker ingen avgjørende forskjell. Har jeg sjelden gang lyst på sitronbrus, tar jeg det jeg får.

36. Har du noensinne måttet bruke uniform på jobb? 
Sommer på gamlehjem da jeg var 20. Uniform (med overdel i lekre pasteller - velg mellom grønn, blå og rosa - og vide hvite bukser), ingen smykker, håret i praktisk flette -jeg ble ekstra jålete på fritiden av det.

37. Hva var det siste du kjøpte på apoteket? 
Nesespray.

38. Har du noensinne kastet opp på et offentlig sted? 
Stappfull Frognerseteren-bane på vei til Barnas Holmenkolldag for så mange år siden at jeg skulle dit som deltager. Vi sto som sild i tønne, men plutselig ble det et stort åpent rom rundt oss likevel...

39. Hva vil du helst; bli millionær eller finne ekte kjærlighet? 
Tja, i mine mange år som singel har jeg bekymret meg mer over økonomien enn over sivilstatusen...

40. Tror du på kjærlighet ved første blikk?
Det er jo nok av dem som sier å ha opplevd det, så...

41. Noensinne ringt et 820-nummer?
Det må i så fall ha være kundeservice av noe slag.

42. Kan eks-er være venner? 
Ja, har sett flere som klarer det.

43. Hvem var det siste mennesket du besøkte på et sykehus? 
Tror det var da niesen min ble født.

44. Hadde du mye hår da du var baby? 
Mye nok til å aldri ha blitt omtalt som skallet...

45. Hvilken beskjed ligger på telefonsvareren din? 
Standardbeskjeden fra leverandør.

46. Hvem er din favorittkarakter i Saturday Night Live?
Ingen anelse, den har jeg aldri sett.

47. Hva var navnet på ditt første kjæledyr?
Tro ikke fiskene hadde navn, så da var det vel marsvinene Lille My og Klara Marsvin.

48. Hva finnes i veska di?
På en vanlig jobbdag: lommebok, mobil, nøkler hjem, nøker og kort til jobben, matboks, bok, paraply, frukt, pastiller, lypsyl, bind, kleenex, mp3-spiller, neglefil og hårbørste, samt ymse kvitteringer, søppel og ting jeg har glemt at jeg har lagt der.

49. Favoritting å gjøre før du legger deg?
Drikke te og se Bargain hunt. Bill. mrk. gammel (og engelsk) sjel...


50. Nevn én ting du er takknemlig for i dag.
Det er helg! :)

Ingen kommentarer: