torsdag, august 15, 2013

Farget bevisførsel

Et av favorittutsagnene til Jan Thomas, Gok, Trinny, Susannah og resten av besserwisserne som liker å fortelle folk hvor feil de ser ut, er Ikke vær redd for farger! (dog ikke så populært som Du må kle deg mer feminint! - et utsagn det er så mye galt med at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne). Motepolitigjengen ville sikkert hatt mye å utsette på meg også, om de hadde fått sjansen, men farge-vegring kan jeg ikke beskyldes for. Tillatt meg å demonstrere, ved hjelp av siste runde med London-shopping...


Bevis A

Det eneste jeg var helt sikker på at jeg skulle kjøpe i London var nye DrM-støvler. Det ble disse i rød lakk, kjøpt på Portobello Road av en selger som var særdeles ivrig, hjelpsom og serviceinnstilt (han knyttet til og med skolissene for meg), men likevel klarte å holde seg på den riktige siden av slitsom og pågående. At de var på salg og kostet knapt halvparten av hva de ville gjort her gjorde meg jo ikke mindre fornøyd.


Bevis B

Den var lilla, med sommerfugler og en stor blomst. Det var jo aldri noen tvil om at den skulle bli med meg hjem... 


Bevis C

Souvenirbutikkene i området vi bodde (Bayswater - rolig, trygt, mange spennende spisesteder (vi spiste kinesisk, italiensk, gresk, indisk og marokkansk under 10 minutters gange fra hotellet), gangavstand til Notting Hill og Portobello Road og rett ved to t-banelinjer. Anbefales!) solgte sjal - 3 for £5. Jeg benyttet anledning og fylte opp med fargene jeg har savnet i samlingen. Lilla, rosa, turkis, to grønnfarger . og et diskre og beskjedent kremhvitt.


Bevis D

Regnbuesokker (vil de være forbudt i Moskva, tro...?)! Sky-sokker! Peacemerke-sokker! Rosa sokker! Blå sokker! Jeg er ganske sikker på at dette er første gang jeg har ferieshoppet sokker blott til lyst og ikke av akutt behov...

Anbefalt tonefølge: Barn av regnbuen...

Ingen kommentarer: