søndag, juli 28, 2013

Øyeblikkslykke

Jeg er et bymenneske, derom hersker det bare ingen tvil. Jeg har testet både landsbygd og småby og aldri var lykken større enn da jeg endelig kunne flytte tilbake til mitt elskede Oslo. Det gode liv på landet er ikke for meg...

Feriene min legges ofte også til relativt store byer. Av og til er det likevel deilig å komme seg litt ut i naturen, og denne helgen har blitt tilbragt i (og utenfor) en hytte på fjellet. Gamle ukeblader har blitt lest, kabaler lagt, turer gått og sau klappet. Dessuten har jeg hatt nærkontakt med opptil flere mygg og pådratt meg en ukledelig rødfarge på utvalgte kroppsdeler - alt i alt en vellykket helg.

Lørdag kveld gikk jeg ned til vannet for å ta et kveldsbad. Hytta ligger ved et lite tjern hvor det også ligger noen få andre hytter, men det var ingen ute noe sted. Kveldssolen speilte seg i vannet og ingen lyder var å høre annet en et par fugler og en sauebjelle i det fjerne. For et privilegium det er å få oppleve sånne øyeblikk av fullkommen fred og lykke.

(Bildet er tre år gammelt og tatt på formiddagen - men tjernet er det samme...)
 

Ingen kommentarer: