mandag, juli 08, 2013

London, baby!

Plutselig var det ferietid! Forrige torsdag låste jeg døren til boklageret og dro på den årlige sommerkonserten med Oslo Fagottkor (en vakker sommertradisjon man må få med seg. I år hadde de med seg Ingrid Bjørnov igjen - hurra for det). Så hjem for å pakke ferdig kofferten, og fredag morgen satte jeg meg på flyet til London. 


10 herlige dager med teater (Jeg har endelig sett Les Mis i London! Og Daniel Radcliffe på scenen!), sightseeing (Greenwich! Oxford!), shopping (Klær! Sko! Bøker! Te! Vesker! Mer te!), afternoon tea (Porselenskanner! Kaker! Kleskode!) og annen moro - det er bare å glede (eller grue...) seg til rapportene som vil komme... 


Dagen i dagen har vært viet utpakking i sakte tempo - det er viktig å ikke anstrenge seg når man har fri... Jeg kan forøvrig opplyse at når en koffert på den størrelsen som er avbildet (det av den som er synlig under alt rotet) er skikkelig fullstappet med en god samling klær, toalettsaker og ymse shopping, veier den nokså nøyaktig 20 kg (19,8 i følge vekta på flyplassen), mao perfekt reisestørrelse (at jeg måtte ta det ene paret med nyinnkjøpte støvler i håndbagasjen for å få igjen lokket er en annen historie). Dagens pakketips...

2 kommentarer:

trine sa...

Skulle likt å se hvordan du hadde pakket om du skulle fått plass til et par bøker til, et par Dr.M, ei lilla veske etc i tillegg? Men det ble selvfølgelig aldri noe problem *pusser glorien og klør litt på vingefestene*

HildeSol sa...

Da ville jeg reist med DrM som fottøy og den store lilla vesken, og tatt jakken over armen i stedet for å la den ta opp plass i nettet jeg hadde som håndbagasje *erfaren pakker* Men det var veldig greit å slippe ;)