søndag, juni 16, 2013

Pakketips til Syden

Nå som ferien nærmer seg med stormskritt, kan det jo være greit med noen pakketips. Dette utsklippet fant jeg i en bok på biblioteket, så vidt jeg kan skjønne er det fra Drammens Tidene vinteren 1980. 


 Det absolutt beste tipset er dette:

...velg nå en badedrakt du kler. [...] Husk, du skal også bevege deg i den.

Klær man kler og kan bevege seg i er alltid en slager. Jeg er mer usikker på neste:

Til mange badedrakter kan man også få kjøpt korte eller lange omslagsskjørt som gjør drakten anvendelig som aftenkjole.

Bor du på et finere hotell, er det også hyggelig å ta med en pen, lett reisemorgenkåpe. Den kan ofte også brukes som aftenantrekk.

I min verden er det milevidt mellom badedrakt (selv med omslagsskjørt) og reisemorgenkåper og aftenantrekk.Trenger du aftenantrekk på turen, ta med et aftenantrekk - det er mitt tips. Og hvor mange har egentlig med seg morgenkåpe (en egen reise-variant, til og med) på ferie?

Glem heller ikke å ta med kjøkkenskuffen:

Bor du i apartement, kommer det godt med å ha med fyrstikker, stearinlys, hyssing, klesklyper, oppvaskbørste, et par håndkler, noe å vaske tøy med, flaskeåpner og korketrekker.

Nå har jeg ikke vært på så mange sydenturer, men jeg har reist en del. I den grad jeg har savnet noe av dette, har det alltid vært å få tak i på stedet.

Men takk for tipsene, DT/BB. Jeg kommer neppe til å følge dem - London-kofferten min blir garantert fri for både reisemorgenkåpe, stearinlys og oppvaskbørste. Et og annet aftenantrekk, derimot...

Ingen kommentarer: