mandag, april 01, 2013

Påske-blomstring

Påsken er den store blomster-høytiden. Det er ikke så farlig om jeg ikke får somlet meg til å finne fram påskepynten (i år kom esken opp fra kjelleren, men kyllingene fant aldri veien ut...), men blomster må jeg ha i hus.

 

En venninne kom med lilla roser ("De var lilla - du måtte jo ha sånne.") i palmehelgen. En av dem fikk holde ferskengrenene med selskap.

 

Da rosene begynte å henge med hodet, ble de mest levedyktige amputert og henvist til en liten vase i vinduskarmen. 


For forandringens skyld gikk jeg for hvite påskeliljer i år. Denne het Bridal Crown, og da blomstene kom var det ganske opplagt hvorfor den fikk det navnet. Dessuten luktet den ganske kraftig, mer enn en pr rom anbefales ikke... 


Tulipanene ble årets gule innslag. Hvorfor ferskengrenene i den vasen ikke sprang ut, mens de andre (fra samme bunt) gjorde det, kan man jo bare lure på (mens alle (om noen) som lurer på hvorfor jeg ikke driver noe særlig med interiørblogging, kan ta en titt på bordet. Rydde før man tar bilder? Næh...). 



Og jula varer helt til... Julestjerner tåler ikke trekk, fikk jeg høre. Jaja, den holder vel ut måneden, tenkte jeg og plasserte den i husets mest trekkfulle vindu midt i desember. Der står den forsatt og har det åpenbart helt fortreffelig. Med litt omsorg varer den kanskje helt til neste jul...?

Ingen kommentarer: