onsdag, april 03, 2013

Ferdig!

Når sant skal sies, er jeg nok bedre på å begynne på håndarbeisprosjekter enn å fullføre dem. I påsken klarte jeg å ikke bare sy ferdig en brodert brikke, men også - i mangel på et lite sidebord å legge den på - i et øyeblikk av inspirasjon se for meg at den kunne blitt en passe stort pyntepute. I løpet av kort tid var puten faktisk ferdigsydd! Jeg synes denne effektiviteten fortjener et skryteinnlegg...


Det ferdige produktet, med en vårlig bord av lilla stemorsblomster i sirlig korsttingsbroderier.


 Har man ikke nok av ett passende stoff til bakside, bruker man flere...

 

Jeg leser ikke på senga, til gjengjeld har jeg egen lesestol på soverommet. Til daglig passes den av apen Julius og dukken Snøhvit, som begge har fulgt meg siden før skolealder. Nå mest til glede for små tantebarn.

2 kommentarer:

Sulvis sa...

Så flott pute! Dessuten var lesestolen veldig fin,. Er det ufint å komme på besøk og be om å få sitte litt i den? Kanskje ikke ufint, men litt besynderlig?

HildeSol sa...

Å insistere på å sitte på soverommet hele besøket ville vært en smule besynderlig, men å prøve den ser jeg ingen problemer med ;) Du kan sitte i den, smake på det nyeste te-innkjøpet og bla i en av mine årgangssybøker?