torsdag, februar 21, 2013

Vinterferie

Ferietid gir en litt blandet følelse når man jobber på skole og likevel bare har de vanlige fem ferieukene. Ulempen er jo åpenbar - man må jobbe mens nesten alle andre har ferie (jada, jeg vet at ute i den virkelige verden har de fleste voksne ikke vinterferie, men skolen er en verden for seg. Når 1100 av de 1120 menneskene man vanligvis har rundt seg har tatt ferie, føler man seg ganske i mindretall...). Fordelen er at når alle andre er borte, kan man jobbe nokså uforstyrret og effektiv og få unna ting man ikke har til ellers. Jeg bruker uka til å omorganisere hyllene - adskillig morsommere og mer tilfredsstillende enn det kan høres ut... 


Te må man ha... Og nå som VM er i gang, er nrks nett-tv min venn.


Hyllerydding medfører alltid litt kassering. Noe er for gammelt, noe er utslitt, noe er begge deler.


Sitronbåten er både gammel og utslitt - og på helt feil hylle.


Det var først da jeg så klistremerket at jeg skjønte hva dette er/har vært - et rødt eple.

Å forvente at tenåringer skal finne nærmeste søppelbøtte er visst i overkant...

Ingen kommentarer: