søndag, januar 06, 2013

Årsoppsummering 2012 -del 1

Det skjedde vel noe minneverdig i fjor også? Året ble hvertfall innviet på best mulig vis, med en på alle måter glitrende nyttårsaften i operaen.



I januar fant jeg en slektning av Knerten da jeg demonterte juletreet. Dessuten så jeg La Boheme to ganger og ble fullstendig solgt, både på oppsetningen, regissør Stefan Herheim og svensketenor Daniel Johansson som var en hjerteskjærende fortvilet Rodolfo.


Februar var åpenbart en huslig hjemme-måned -jeg drakk te, laget blodappelsinmarmelade og bakte kaker etter Selma Lagerlöfs oppskrift. La Boheme ble vist direkte på kino -dit måtte man jo...

I mars var jeg på jobbtur til Skottland, hvor jeg shoppet litt og fant noen flotte blomstrende trær (som ved nærmere ettertanke neppe er magnolia...). Det var kvinnedag, det dukket opp litt etterlengtet post og jeg så min første Wagner-opera. Den var litt lang...

April var den store Sverige-måneden. Ny jobbtur, denne gangen til Stockholm hvor vi avla byens minste statue et besøk, og venninnetur til Karlstad, hvor vi avla byens teater et besøk. Hjemme i vinduskarmen spirte det.

I mai viste jeg fram et glimt av veskesamlingen -"singles privilegium", som et par venninner kalte det... Turen gikk til Helsinki for å se Kristina från Duvemåla, og til Oslo Spektrum for å gjenoppleve fjortistiden med NKOTB og Backstreet Boys, og litt solidaritet med dagens fjortiser ble vekket.
 
 
Hattefin i juni. Jeg fikk endelig på plass bilder på veggene, og var fortsatt litt betatt av Estlands MGP-bidrag, populært kalt mannen med kula.... Dessuten betyr juni alltid sommershow med Oslo Fagottkor.



Ingen kommentarer: