fredag, januar 25, 2013

Årsoppsumering 2012 - del 2

På tide å bli ferdig med 2012 nå -det nye året er jo 3 uker gammelt allerede. Kanskje på tide å bytte ut kalenderen på kjøkkenet også, sånn apropos...



Juli! Sommer! Ferie! Berlin var årets utenlandsmål. Hjemme var det mange gråværsdager, men en knallsommerdag ble tilbragt på Bygdøy. Kulturmoro i (to av) Berlins (tre) operahus med Carmen og West Side Story.



I august blogget jeg fortsatt feriebilder, underkategorier is og slott. Adonis kom endelig med blomster og Allsång-sesongen var ugjenkallelig forbi. Sommerferien på kulturfronten var også over (mye mer gledelig) -det var tid for operabesøk, Music for a While-konsert og en liten musikaltur til Moss...



I september regnet jeg meg fram til at det måtte være regnbue(r) i nærheten, og ble nostalgisk over nygamle yoghurtbegre. Kultur må man ha - dobbel dose Ibsen samt enkel dose Puccini og Lloyd Webber, før det hele ble avsluttet med musikal- og bokmessetur til Göteborg


Oktober begynte omtrent som september sluttet - musikaltur til Sverige! (Ja, jeg har hatt tre av dem i år...). Stockholm denne gangen, hvor jeg i tillegg til bittelitt annen shopping også gjorde et vintage-kupp. Høsten kom for alvor, med tid for kakao, loppemarkedfunn og stripete nattøy. Dessuten fortalte jeg verden hvordan man skal oppføre seg på tidlige morgentog. Nasjonalballetten bød på Music Hall, jeg fikk endelig oppleve Göran Fristorp synge Taube og det hele ble avsluttet med en skikkelig tenor-helg.


En småfrekk potet i en november som var mest fargerik innendørs. Jeg besøkte Det Norske Teatret seks ganger, om det ikke er ny månedsrekord er det hvert fall ikke så langt unna...


I desember brukte jeg St. Andrew's Day som en unnskyldning for å blogge gamle Skottlandsbilder. Det var julekonserttid og fagott-tid og glitrende-røde-sko-tid, og en fin-tekopp-til-jul-tid. Innimellom alle julekonsertene ble det også tid til Ingrid Bjørnov, som anbefales uansett årstid.

Og da er 2012 offisielt avsluttet i denne bloggen. Tror jeg...

Ingen kommentarer: