mandag, desember 24, 2012

Julaften!

Den lengste av alle formiddager er her. Jeg har vært i kirken og på gravlunden og venter nå utålmodig på Disney. I motsetning til veldig mange andre på min alder, har jeg ikke noe forhold til Tre nøtter til Askepott (eller for den saks skyld Reisen til julestjernen. Jeg er Oslo-barn -for meg er det teaterstykket som gjelder), fine kjoler til tross. Men hvem trenger vel lange tsjekkiske filmer når man har fagottkorets versjon, også kjent som "Fagott i lampeskjermen"... 


 Jeg kom i mål med julegavene i år også, det pleier å ordne seg til slutt. Når man går slik fra butikk til butikk på letning etter gode idéer og de perfekte gaver, hender det jo (en ytterst sjelden gang) at man kommer over ting som egentlig hadde gjort seg aller best hjemme hos en selv (legg merke til den ansvarsfraskrivende upersonlige formen). Det er sånn julegaver fra meg til meg oppstår... 


Kjære meg, jeg så denne lille vesken og tenkte på meg. Og hvordan har jeg holdt ut så lenge uten en Lille My-slikkepott (hei til Askes lesbiske stesøster...)? 


Til jul skal man være velkledd -også når man subber rundt i pysj i lange julemorgener. Og hvem er vel mer velkledd enn pingviner...?

God jul!

Ingen kommentarer: