søndag, juni 03, 2012

Mannen med kula

MGP kom og gikk -Sverige vant og Norge kom nok en gang sist. Låtskriveren som var involvert i begge sangene må ha hatt en litt splittet kveld...? Som ikke-artist uten det store patriotiske konkurranseinnstinktet synes jeg forsåvidt sisteplass er morsommere enn en kjedelig midt-i-mengden-plassering...

I fjor hadde jeg en veldig klar favoritt -i den grad at jeg stemte -flere ganger -både i semifinalen og finalen.  Paradise Oskar havnet til og med i cd-samlingen. Ingen blåste meg av stolen på samme måte i år, men jeg er godt fornøyd med at Estland endte høyt på listen. Takket være Mark Levengood går den estiske artisten stort sett under tilnavnet "han med kula"...


Dessuten synes jeg Jedward er herlige, selv om de nok gjør seg best i små doser. Ikke akkurat rent, men snakk om smittende glede og energi, da.


Årets MGP-høydepunkt var likevel ikke musikalsk. Vi så finalen på finsk tv og gjorde en svært overraskende oppdagelse -de tekstet alle sangene! Jeg satt med ordbok i fanget og var i språknerd-himmelen...



Ingen kommentarer: