søndag, mai 06, 2012

Veggpryd #1

Det siste som kommer på plass etter flytting, er som regel det som skal henge på veggen. Det har tatt sin tid, men nå begynner det å hjelpe. Kroker er kjøpt, hammer og tommestokk funnet fram og en ide om hva som skal hvor begynner å vokse fram. 


Fisken er, så vidt jeg husker, laget av en tante en gang for lenge siden. Hvordan den endte opp hos meg er litt uklart, men den har bare en mulig plassering -baderomsdøren. Den har tilbragt de fire siste årene gjemt og glemt i eske i kjelleren, så det var et uventet og hjertelig gjensyn da den dukket opp igjen. 


Jåle-hjørnet på soverommet har et noe eklektisk preg, med solspeilet som det naturlige sentrum. Gamle musikalfilm-plakater fra en kalender, postkort herfra og derfra, broderte duftposer, Frans av Assissis bønn. Viften fikk jeg av en venninne da jeg var 13, masken skriver seg faktisk fra et maskeradeball og fiske-spilledåsen (som en gang hadde en stor hale som beveget med musikken) har jeg hatt fra jeg var liten.  Øredobb-opphenget er en av mine lysere ideer -det er rett og slett et gammel såpe-stativ som vanligvis hører hjemme i dusjen. Den blå solsikken er omtrent en meter høy og har en metallstang som stilk -ikke det mest praktiske jeg har hatt som håndbagasje på fly...

Dette keramikk-bildet hadde vi hjemme da jeg var liten. Jeg har ingen anelse om hvor det kommer fra eller -igjen -hvordan det har havnet hos meg...


Vesker kan jo også være dekorativt... Tanken var dog mer praktisk enn interiørmessig inspirert -oversiktlig og tilgjengelig og ryddig. Et par (gifte) venninner mumlet noe om "singles privilegium" da de så det -jeg er litt usikker på om det var det å kunne bruke så mye plass eller å åpent kunne vedkjenne seg samlingens størrelse...

2 kommentarer:

Sulvis sa...

Hildesol, jeg tror både veske-, sko- og smykkesamling er i kategori singles privilegium! Skjønner ikke hva du mente med å åpent vedkjenne seg slike samlinger ... *host*

Sommerens prosjekt hos meg er å male soveromsvegg og henge opp diverse, inspirert av deg!

HildeSol sa...

Skosamlingen min er da ganske beskjeden (selv om jeg har litt mer enn det som synes på bildet)...