fredag, april 27, 2012

Det spirer...


En av (de mange! Utallige! Nei, jeg kommer aldri til å bli lei av å snakke om det...) gledene ved å flytte tilbake til Oslo er at jeg har balkong igjen. Et lite frimerke på drøyt to kvadratmeter med plass til to stoler og et lite bord, evnt en campingseng for lange, late sommerdager. Det betyr også at jeg kan ha balkongkasser -det er akkurat så mye hage som jeg har tålmodighet og interesse for. Stort sett går jeg for den enkle løsningen med å kjøpe ferdige planter (latskap og utålmodighet i skjønn forening), men da Kiwi satte fram frøstativet lot jeg meg rive med og kjøpte tre pakker. Agurkurt (venstre), mest grunnet vakre minner fra vi satt en lang, varm kveld på takterrassen til Savoy åtte etasjer over Helsinki og så solen gå ned mens vi spiste suppe med agurkurt (oppskrift? ja takk...). Plukksalat (høyre), mest til ære og glede for tøffeldyret i stua og sommeradonis, mest på grunn av navnet... En venninne fikk nylig servert kraftkar fra Tingvoll på en fancy Oslo-restaurant, men jeg tror jeg fortrekker en og annen gresk gud på balkongen (ikke minst siden Tingvoll-karen viste seg å være av blåskimmel-varianten). Bare han også kunne spire snart...

Ingen kommentarer: