onsdag, mars 14, 2012

Dagens reklame

De siste par årene har jeg merket en ny trend -utvalget av fruktdrikker med mye fruktjuice, til dels lite sukker og stort sett nokså kullsyrefritt har eksplodert. Om det skyldes økt fokus på sunn mat eller DeliDiLucas inntreden i kioskmarkedet skal jeg ikke uttale meg om, men som en som ikke er spesielt glad i hverken brus eller alkohol er jeg uansett strålende fornøyd med å ha flere alternativer å velge i. Ikke minst er det greit å kunne få kjøpt fruktdrikker som ikke nødvendigvis har barn som hovedmålgruppe (les: ikke aper og andre tegneseriefigurer på flasken), så det går an å ta med seg på fest og fortsatt føle seg noenlunde sofistikert.


Et av mine anbefalte merker, selv om jeg er enda mer glad i varianten med sitron. I motsetning til de såkalte sitronbrusene (eller "Brus med sitronsmak", som de vel må kalle seg), smaker denne faktisk sitron, akkurat passe søt og med litt antydning til bobler. Litersprisen er det tryggest å ikke tenke på... Min største innvending er at mange av flaskene ikke kan pantes, men både plast og glass kan heldigvis resirkuleres.

Ingen kommentarer: