mandag, mars 26, 2012

Aye!

Som bibliotekar i skolen er det langt mellom de spennende jobbturene -det er sjelden jeg i det hele tatt er ute av fylket (i jobbsammenheng, altså -i praksis bor jeg ikke i fylket jeg jobber i...). Da er det ekstra stas når hele skolen drar på personalseminar til Skottland. (I god ketchupflaskeeffekt-tradisjon blir det bibliotekartur til Stockholm etter påske -mer om det senere, vil jeg tro...)


Greg -hotellets resident piper. Han sto i døren og spilte da vi kom og i oppkjørselen da vi dro, samt under festmiddagen. Jeg liker sekkepipe, men det er vanvittig høyt når du står rett ved siden av...


Wellington-statuen i Glasgow. Vi ble fortalt på forhånd at han pleide å ha en trafikk-kegle på hodet, for anledningen hadde visst noen tatt ansvar og funnet en som passet hesten også.


Harry's back -på sentralstasjonen i Glasgow.






Haggisen bæres rundt før lesningen av Adress To A Haggis

Haggisen serves. (Ja, jeg spiste -det var slett ikke verst.=

OK, så traff jeg ikke Nessie denne gangen heller. At jeg ikke var i nærheten av hverken Ness eller noen annen Loch hjalp sikkert ikke...

1 kommentar:

Malin sa...

Det der tror jeg er den stiligste serveringen av "haggis, neeps and tatties" (haggis,kålrot og poteter) som jeg noengang har sett. Og jeg bodde i Skottland i 6 år. De fleste stedene er det bare lesset på tallerkenen i lange baner.

Du har helt rett, det smaker ikke så verst. Den delen jeg liker minst er bygg-grynene, og jeg har aldri vært overbegeistret for kålrotstappe. Håper du hadde en fin tur - misunnelig!