tirsdag, januar 10, 2012

Du grønne, glitrende tre farvel...

I år har jeg hatt juletre! Det er noen år siden sist, og jeg og mitt indre barn har gledet oss i hele høst... Nå (strengt tatt er det noen dager siden allerede) er det slutt på moroa, stort grantre i liten stue blir litt upraktisk i lengden...

 

Fint, ja? Tetteste treet jeg har sett, tror jeg -her kunne Snipp og Snapp gjem seg trygt. Egenhendig (om enn ikke så overbevisende. Juletreselger:"Får du det med deg? Trenger du hjelp til å løfte det opp? Forbipasserende mann underveis: "Skal jeg bære det bort til krysset for deg?" *stor pike, kan selv*)båret hjem de par hundre metrene fra nærmeste utsalgssted og monter i fot med overraskende få problemer. Og så var det tid for å gjenoppdage all julepynten som ikke har sett dagens lys på noen år...

Gledelig Sovjet-jul...

Selvgjort er velgjort. Hjerte fra juleverkstedet på folkehøgskolen i '99, lenke av ukjent årgang.

Engel daler -litt motstridende -ned i skjul...

En venninne laget de flotteste julekuler ved hjelp av isopokuler, stoff, knappenåler og avansert bretting -jeg bestilte noen til jul et år.

Årets overraskelse -denne husket jeg ikke at jeg hadde. Et sted bak i hjernen ligger det en vag anelse om at den kanskje kommer fra julebutikken i Bergen...?


Nissebabyene mine -akkurat store nok til juletrelys.


Og så var det bare stammen igjen -før jeg gikk til angrep med sagen. Når det blir litt kaldere, ender det sine dager i kaminen...


Fikk meg en overraskelse da jeg klippet av grenene -dette må jo være en fetter av Knerten...?

1 kommentar:

linsky sa...

Det var et utrolig flott tre!! Sånn var vårt også, tett og fint. :)