søndag, januar 29, 2012

2011 -del 2


Juli hadde alle muligheter for å bli en strålende måned. Jeg startet med å kose på en nyfødt liten nevø og fortsatte med en sommertur til Stockholm før tiden endelig var inne -etter seks års distriktstjeneste flyttet jeg hjem til Oslo igjen. O lykke! Så, to dager senere smalt det så høyt at jeg gikk til vinduet og lurte på hva som skjedde...

Måneden ble avsluttet med kulturfråtsing på Olavfestdagene, hvor Kim Larsen og Espen Lind, samt midnattskonsert i Nidarosdomen, var blant høydepunktene.


I august gikk det mye i utpakking og rydding, samt nyting av sensommergleder. Og Rudolf Nilsen.

Operaen ble besøkt -Oslo Jazzfestival feiret seg selv med jazzgalla med Come Shine og Silje Nergaard.

I september gikk Oslo Maraton utenfor min dør, for ikke å si rett under min balkong, og ga meg en påtrengende lyst på vannballonger... Dessuten blogget jeg mye om mat -hverdagsvarianten, den fancy varianten og mammen-din-ville-ikke-kalt-det-mat-varianten.

Kulturmessig var Josh Groban utvilsomt det store høydepunktet, det preget cd-spilleren resten av høsten. Operaen bød på en spenstig ny versjon av Tryllefløyten -inspirert av Star Wars og Kung Fu Panda...


I oktober nøt jeg høsten i Frognerparken, gikk på loppemarked og gjennoppdaget fordelen med brett.

Kulturmåneden bød på en urframføring av Ragnar Søderlinds opera Fruen fra havet samt en ny rekord -Next to Normal for syvende gang...


I november blomstret kaktusen som vanlig, jeg spiste rislapper, ryddet i kosedyrsamlingen og oppdaget at det å fjerne visdomstenner ikke trenger å være så traumatisk som ryktene skal ha det til.

Gjensyn med Nøtteknekkern (lenge siden sist) og Next to Normal (ikke så lenge siden sist) denne måneden, og Rockeulven viste seg å være særdeles morsom også for voksne -selv på barneteater ler jeg så folk snur seg. At ingen snudde seg da jeg så Nordic Tenors skyldes vel mest at det ikke satt noen foran meg...


I desember var det (tro det eller ei) advent og jul. Jeg var på hjulebord, hørte på julemusikk og fikk en julegjest på besøk...

Usevanlig heftig på kulturfronten -i tillegg til de mange julekonsertene ble operaen besøkt hele fem ganger -Barberen i Sevilla, Macbeth x2, julekonsert og nyttårsgalla.

Ingen kommentarer: