torsdag, september 22, 2011

Spørsmålssnapping

I dag har jeg "lånt" spørrerunder hos både Sulvis og Slike jenter, som i sin tur har lånt dem fra andre...

noko som gjorde deg glad i går?
Josh Groban-konsert -og å kunne gå hjem gjennom Oslo sentrum etterpå.

humør akkurat no?
Ganske fornøyd -jeg var sulten og nå er jeg mett...

kva gjorde du klokka åtte i dag tidlig?
Snublet av toget, trøtt og frossen.

kva gjorde du for femten minutt sidan?
Spiste lunsj.

kva ser du om du ser til høgre?
En bunke naturfagsbøker.

kva gjer deg glad akkurat no?
Jeg skal på teater i kveld -og i morgen er det fredag :)

kva vær er det hos deg akkurat no?
Tror faktisk det er sol.

kva var det siste du åt?
Et markstukkent eple -som i marken hadde vært der og stukket av...

kva har du drukke i dag?
Melk og bringebærte

beste issmak?
Mint- og sjokoladeis

det siste du kjøpte?
Smil :)

det siste du sa høgt?
-Nei, det var alt.

det siste nokon sa til deg?
-Det står ikke flere bøker på meg nå?

søv du tungt?
Stort sett.

har du mareritt?
Veldig sjelden.

kor mange puter søv du med?
En i høyden, to i bredden.

snorkar du?
Det har jeg aldri hørt...

favorittklede?
Lange skjørt.

favorittsnop?
Salt lakris. Jeg sørger fortsatt over at det ikke lenger selges salte lakrislisser i Norge...

høgre- eller venstrehendt?
Høyre

stjerneteikn?
Tvilling, mao glad i ord på alle måter...

kva lengtar du mest etter akkurat no?
Å kunne sove lenge en morgen.

kva er viktigast for deg?
Å være fornøyd med det livet jeg lever.

Hvordan har du det i dag?
Slett ikke verst.

****

Bok eller magasin
Bok. Jeg leser magasiner også (selv om jeg er ferdig med glossy blader -etter et år ble det bare gjentagelser), men helst bøker.

Kompis eller venninne
Venninne. På barneskolen hang jeg mye med gutta (det var så kjeeedelig å hoppe strikk og slengtau), men ting endrer seg.

Kjole eller bukse
Kjole (eller skjørt). Kommer jeg for en gangs skyld i bukse, blir det gjerne kommentert. Forleden måtte jeg love en kollega å komme innom henne neste gang jeg har bukse på jobb, bare så hun fikk se det...

Løst hår eller i strikk
I teorien skulle jeg gjerne gått mer med håret løst, men når man har hår til rumpa henger det så fort i veien. Da blir det som regel strikk eller spenne eller en annen praktisk løsning til hverdags.

Kaffe eller te
Te -jeg har ennå ikke blitt så gammel at jeg drikker kaffe, og det har jeg egentlig ikke tenkt å bli heller. Til gjengjeld har jeg mangemangemange typer te.

Sminke eller ikke
Ikke. Det tar til, blir aldri helt bra og gnis så lett utover. Sminker meg kun ved spesielle anledninger og -etter å ha kommet ut fra teateret med mascaraen på kinnene, til allmenn munterhet -ikke til anledninger som innebærer stor risiko for tårer...

Billige eller dyre klær
Billige. Har aldri skjønt hvorfor jeg skal betale mange hundre kroner for et plagg når jeg kan få et like fint for mye mindre. Det gir jo dessuten mer penger å bruke på bøker og teater...

Fredag eller lørdag
Lørdag. Fredag ettermiddag/kveld er slett ikke verst, men det er ikke til å stikke under en stol at fredag tross alt er vanlig arbeidsdag.

Pyntet eller casual
Pyntet -litt avhengig av øyet som ser. Men litt jåle er man jo -jeg ville ikke engang gått til i butikken i en del av de antrekkene jeg ser elevene går i...

Gulost eller hvitost
Gulost -den er jo ikke hvit...

Gå eller kjøre bil
Gå -man blir sjelden en god -eller populær -sjåfør uten lappen. En av de (mange) store fordelene ved å være tilbake i Oslo er at jeg kan gå nesten overalt -og kan jeg ikke gå dit, finnes det alltid et kollektivt alternativ.

Letttbrus eller sukker
Jeg drikker så lite brus at jeg tror sukkermengden er mindre skadelig enn søtningsstøffene (samtidig som jeg bruker suketter i teen hver dag... Jaja, godt man ikke er politiker og forventes å være konsekevent i sine handlinger...)

Brød eller knekkebrød
Brød. Knekkebrød er ofte en "oi, nå er jeg visst tom for brød"-løsning...

Nytt eller gammelt
Gjerne gammelt -litt avhengig av hva det er snakk om, selvfølgelig. Alt til sitt bruk.

Ingen kommentarer: