torsdag, mars 31, 2011

Atelijé HildeSol

I min familie strikker alle (vel, hvertfall den kvinnelige delen) -det er ikke uvanlig å se fire-fem strikketøy i sofaen i familieselskap og på hytteturer. Men alle må jo ha et svart får, også vår familie. *hilser pent* Jeg kan jo strikke (nesten) rent teknisk, men sist jeg fullførte noe var da jeg gikk på folkehøgskole for mer enn 10 år siden, og det var noe så lite avansert som et ensfarget skjerf...



Håndarbeidsgenene lar seg likevel ikke fortrenge, så jeg broderer i stedet. Litt mer upraktisk å ha med seg rundt (selv om jeg har brodert både på tog og forelesninger, så alt lar seg gjøre), men det lar seg fint kombinere med tv-titting og sofasløving.




Ulempen med brodering i forhold i strikking, er det ferdige produktet. Sokker er jo forbruksvare, man kan knapt få for mange av dem. Broderte bilder er derimot noe de fleste har et nokså begrenset behov for.

Parisbildet, kjøpt der for et par sommere siden (stå i bunnen av bakken opp til Sacre Coeur, snu og gå til høyre -det bugner av stoff- og håndarbeidsbutikker) skal nok få ramme og veggplass, like mye fordi det er det mest pirkete og tidkrevende broderiet jeg noensinne har vært borti, som fordi det var en fin ferie og en fin by (noe det absolutt var og er). Men hva gjør man med resten av overskuddslageret? Gir det til Fretex? Selger det på epla? Og hvor mange kunne, bare ved å se på bildene, konkludere med at jeg har en fortid i broderiklubben til Atelijé Margaretha...?

3 kommentarer:

Sulvis sa...

Der var jeg også medlem, hehe. Så utrlig fint det parismotivet var!

Anne-Lill sa...

Parisbildet synes jeg du bør få opp på veggen ja. Det var kjempefint.

Og de andre kan du jo prøve å selge på epla. Og de du ikke får solgt, kan du jo forære til julemesser eller basarer. ;)

Margrethe Vattøy sa...

Parismotivet var utrolig pent! Er imponert over at du klarer å brodere så pent. :)