tirsdag, februar 01, 2011

Hyvää lomaa!

Noen mennesker tenker nøye gjennom alle avgjørelser de tar og planer de legger før noe blir gjort. Disse menneskene er sjelden meg... Jeg tar jobb i Nord-Norge på tre dagers varsel og tenker på de praktiske problemene etterpå, går inn på et møte som vanlig medlem og kommer ut som nominert til ymse verv jeg hadde sett på som uaktuelle på forhånd (når andre får det til, kan vel jeg også? Coming soon to et kommunevalg nær deg -eller meg...) og går fra å tenke "Hmmm... en tur dit hadde vært fint..." til å ha billetter og rom bestilt og betalt i løpet av en ettermiddag.

I helgen var veien fra hypotetisk strøtanke til konkret handling overraskende kort igjen. Lørdag kveld satt jeg og youtube-surfet etter en passende Next to normal-video som kom kunne ledsage bloggposten jeg skrev om lesingen av skuespillet, da jeg fant denne:



Next to normal -på finsk! (Dette er kanskje tidspunktet for å fortelle om min mangeårige fascinasjon med det finske språk. Jeg er den stolte eier av flere kassettkurs samt en ordbok, men alle kursene jeg har meldt meg på har blitt avlyst på grunn av for få påmeldte...) Vilsevilsevilse! Jeg sender linken til de to jeg vet er like hekta på stykket som meg, og begynner å surfe på flybiletter og hotell -bare rent hypotetisk, selvfølgelig -strengt tatt er det ingen datoer som passer uansett... Eller, forresten -det lar seg kanskje gjøre i forbindelse med påsken. Jeg var i Helsinki i fjor sommer og likte byen veldig godt, og jeg er jo stor pike og har reist alene før...

Meldingen som avgjorde: Stiller du som reiseleder, er jeg med! Intens omgang med visa-kort og ordbok (jeg måtte jo registrere meg hos finsk billettservice for å få kjøpt teaterbillettene) fulgte og gleden er stor -det blir teaterpåsketur til Helsinki!

2 kommentarer:

Elin sa...

Og gjett om reisefølget gleder seg! :)

HildeSol sa...

Jeg har vel en mistanke om det, ja... ;)