fredag, desember 31, 2010

Julebegavelser

Jeg fikk på ingen måte bare te-relaterte gaver til jul, fangsten var stor og generøs. Et lite utvalg:

Jeg setter stadig mer pris på praktiske gaver. Kjedelig å kjøpe selv, men veldig greit å få -jeg slipper å bruke tid på kjedelig handling og kan bruke pengene mine på teater og bøker. Hånklene mine bærer dessuten preg av å være kjøpt på studentbudsjett (og man får ikke gode håndkler med lang levetid til 30 kroner), så erstatningseksemplarer er alltid kjekt.


To oppskriftsbøker lå under treet i år. En ed flotte kaker og en med spiselige gaver -alt fra syltetøy og kaker til grillsaus og grove knekkebrød. Oppskritene er til og med inndelt etter årstid. Jeg mistenker at en del av dem sikkert kan lages og brukes hjemme også...


Mummi hører jo med. Kalenderen fikk jeg av bror og svigerinne, og ga den selv til søster og kusine. Mummi-familien slår til igjen...

Årets blingbling. Sjalet de ligger på var også en julegave, og selv om det ser grått ut på bildet, er det mørkt blågrønt.


Det virkelig interessante med dette settet (som jo helt åpenbart er et sett, uansett om det brukes til fløte og sukker eller sjokolade) er at stemplene under er helt forskjellige -vissnok er muggen tysk og sukkerskålen norsk...

Ingen kommentarer: