søndag, november 14, 2010

Kunstglede

Torsdag kveld dro jeg meg opp av sofaen og ut i snøværet -det var nemlig kunstutstillingsåpning i galleriet rett borti veien, og jeg hadde gledet meg lenge. Utstillende kunstner var Bjørg Thorhallsdottir, som har fantastiske fargerike bilder helt etter min smak. Kunstneren selv var hjertelig tilstede og fortalte om teknikken hun bruker og historien bak flere av bildene. Hun hadde også med seg Helene Bøksle, som sang en marsj jeg ikke husker navnet på, "Mitt land" og "Heiemo og nøkken" vakkert og a cappella for et fullstappet rom.



Jeg vendte tilbake dagen etter for å få sett nærmere på bildene i fred og ro, med ladet visakortet og tilhørende intensjoner. Valget var hardt, men jeg klarte å bestemme meg til slutt. Resultatet skal blogges så snart det er på plass på veggen, i mellomtiden får dere nøye dere med noen bilder fra boka "Kjærlighetsfanget":



Ingen kommentarer: