torsdag, oktober 21, 2010

Ikke akkurat rushtid...

I år som i fjor ble det en klippfiskoperatur til Nordmøre i augst for å se Donna Bacalao. Min gamle venn nattbussen er nedlagt, så da ble det fly til Molde i stedet. Molde lufthavn på en lørdag sydet ikke akkurat av liv...

De tommeste flyplasskjermene jeg har sett.

Hallo...? Noen her...?



Ettermiddagen var mistenkelig lik fjorårets -sol, blå himmel og lovende utsikter, helt til vi kom fram til amfiet og det begynte å dryppe fra himmelen.Men man vet da å kle seg for anledningen, som kveldens stjerne bemerket da jeg vandret forbi iført utallige kleslag toppet med en omfangsrik regnponcho -jeg har aldri følt meg lekrere. Men rett skal være rett -min uformlige 30-kroners poncho fra -nille holdt meg tørr hele kvelden -det er mer enn kan sies for den adskillig mer elegante og dyrere regnkåpen enkelte andre hadde...

Dagen etter var selvfølgelig sola tilbake. Vi vandret rundt Vanndamman og så på fuglene, og jeg tok masse bilder av påfuglen, som spilte kostbar og nektet å vise fram pryden sin.

Hanefar derimor poserte villig og bruste med det han hadde.
Kanskje sola også er mer villig neste år?

1 kommentar:

Anne-Lill sa...

Travelt på den flyplassen ja...