lørdag, juni 19, 2010

Biblioteksstue


Når jeg en gang blir rik (som lyn fra klar himmel på uforklarlig vis, ettersom man ikke blir rik på bibliotekarlønn og jeg ikke spiller lotto) er en av planene, i tillegg til å flytte hjem til Oslo og studere kosefag på Blindern, å få meg et skikkelig biblioteksrom (fortrinnsvis i en lys og fin Frognerleilighet med kakkelovn og romslig balkong) med hyller på alle vegger og dype lenestoler.

 

På hotellet på Hankø, hvor jeg måtte (uff, det var et ork...) tilbringe et par dager i jobbsammenheng, har tydeligvis andre også drømt om et sånt rom -her var det dype skinnsofaer og vegghengte bokyller. Bøkene bar riktignok preg av å være tilfeldige donasjoner, men tanken var god. Mens resten av kursdeltakerne tok et regnfullt Hankø i øyesyn før middag, krøllet jeg meg sammen i sofaen med en bok -tørr og varm og strålende fornøyd...


Et piano kunne jeg nok fått plass til i biblioteket mitt også, men de døde elgene (og tilhørende gardiner med jaktmotiv) tror jeg med stor sikkethet at jeg kunne klare meg fint uten...

2 kommentarer:

Ulla sa...

Bibliotek, og spisestue, er helt obligatorisk i sjarmerende hus!

*evig drømmer og optimist*
En gang, eeeeen gang så har man kanskje plutselig et slikt hus/leilighet?

HildeSol sa...

Dreams can come true -it can happen to you... ;)