søndag, mai 09, 2010

God planlegging, men...

Plan 1: 1. mai-tog i Oslo.

Regnværet var en strek i regningen(haha), men nsb fraktet meg trygt til Oslo, jeg kom meg til Youngstorget og traff gamle kjente. Riktignok etter at appellene var avsluttet, men det var også en del av planen, takket være søndagsruter og tog annenhver time. Vi følte oss unge og gikk bak SUs banner, sang Internasjonalen og ropte gamle og nye slagord om lærlingeplasser, sekstimersdag og oljeboring. Etterpå varmet vi oss på kakao på Bocata.

Plan 2: Mat på Pascal.

Jeg sa jo at jeg ville ha mer kake... Og gjerne litt middag også. Men nei da, der møtte vi stengt dør. Det er selvfølgelig fint for de ansatte at de får fri på 1. mai, men jeg ville jo ha kake. Istedet ble det vandring over til Løkka og mat på Oliva, med en av tidenes beste burgere:


Sjokoladekaken deres var heller ikke så verst, men den forsvant på mystisk vis førden kunne bli foreviget...

Plan 3: Operakino "Armida" på Ringen kino

En lang operakveld med Renee Fleming fra The Met skulle avslutte dagen, men vi ante uråd da vi ikke fikk slippe inn i salen og ryktene fløy om "signalproblemer". Vi kom inn, men lerretet var mistekelig mørkt, og etterhvert kom bekreftelsen -satelittproblemer satte en stopper for Renee, det var bare å gå hjem. Vi så gjorde -rett hjem til Aase hvor vi i stedet for å rette oppmerksomheten mot New York konsentrerte oss om mer nærliggende storbyen. Årets sommerferie er bestilt og går til Stockholm, Helsinki og Tallinn -kom gjerne med reisetips!

Ingen kommentarer: