lørdag, april 24, 2010

Lørdag med Pascal


Bylørdag i solskinnet i dag. Hverken markedsdagen i Bogstadveien, bruktmarkedet på Vestkanttorget eller kostymesalget på Det Norske Teatret bød på de store fristelsene (selv om jeg var litt misunnelig på de som sikret seg kjempekrokodillen fra Peter Pan...), så dagens fangst ble bare en bok om barnelitteratur fra restekurven utenfor Norli's antikvariat.

Løksuppe-lunsj på Pascal, selvfølgelig med kake etterpå -man kan jo ikke gå på Pasal og ikke spise kake. Jeg studerte kakemenyen vel og lenge før jeg bestemte meg -for en de ikke hadde lenger... Men annetvalget var heller ikke så dumt -lys sjokolademousse og mørk sjokolademousse, nøtter, bringebær og vaniljesaus. Jeg kommer nok tilbake dit igjen...

Sunny Saturday in the city. Despite visiting two markeds and the costume sale at one of the major theatres (I saw someone buying the giant crocodile from Peter Pan -I'm a little jealous...), all I ended up buying was a book on children's literature from the sales bin at a second hand bookstore.

Onion soup and cake for lunch at Pascale, known for the best cakes in the city (just ask Bill Clinton...). I put a lot of time and effort into studying the ake list beore making my choice -only to be told that they didn't have that cake anymore... Still, my second choiche of dark and light chocolate mousse, nuts, raspberries and vanilla sauce wasn't bad either. I'll be back for more cake...



Jeg benyttet også anledningen til å kjøpe med meg noen av makronene som har blitt omtalt og skrytt av i omtrent alle blogger jeg har lest det siste året. De var gode, for all del, men så voldsomt overjordisk fantastiske var de ikke. Dessuten klarer jeg ikke helt å la være å lure på hvor mye tvilsomme fargestoffer som er i dem -kaker blir ikke så grønne av seg selv... (På bildet: Hasselnøtt, pistasj, solbær og sjokolade. Samt tropisk grønn te, kjøpt i Nederland i sommer).

It feels like every blog I've read the last year have been raving about macaroons, so I finally bought some. Not bad, but not that fantastic either. And I'm noe really sure I want my food to be that green... (Pictured: Hazelnut, pistachio, blakcurrant and chocolate. And tropical green tea, bought in the Netherlands last summer.)



Kveldens underholdning: "Rent -filmed live on Broadway". Men det hadde vel gått an å redigere bort pausen istedet for å filme en tom scene i 10 minutter...?

Tonight's entertainment: "Rent -filmed live on Broadway". But even if it's filmed live, editing out the intermission should't be too difficult? I don't really see the point in including a 10-minutes shot of an empty stage...

Ingen kommentarer: