onsdag, mars 10, 2010

Fra bodens dyp

Pappa er på flyttefot for tiden, og da kommer mye rart til overflaten etter en mangeårig tilværelse i mørke kroker...

My Dad is moving to a new house, and forgotten bits and pieces emerge from dark corners...


Jeg aner ikke hvor denne lille hvite elefanten kommer fra, men jeg har vage minner om at den bodde i en vinduskarm da jeg var liten.

I don't know the origin of this white elephant, but I think it might have lived on a windowsill when I was little
...


Pingvin-familien er fra Ungarn, nærmere bestemt Szentendre, en kunsterlandsby utenfor Budapest.

Hungarian penguins, from the artist-loved village Szentendre.


Vase i markblomst-størrelse. Jeg fikk den da jeg var rundt 6 år, men den falt visst av lasset da jeg flyttet hjemmefra, og når sant skal sies har jeg vel ikke savnet den... Men nå er den tilbake på pianoet og i bruk.

A vase for short-stemmed flowers. I got it when I was about six, but I hadn't thought about it for years until it was rediscovered. Now it's holding pink gerberas on my piano.

1 kommentar:

sol sa...

Den elefanten husker jeg også!