onsdag, desember 16, 2009

16. desember

DA JEG VAR LITEN

Da jeg var åtte år fikk jeg til jul
en eske med perler av blå porselen
og ikke mer. Pappa sa jeg var riktig flink
som ble glad selv om andre barn
fikk mange flere gaver. Men pappa var jo
arbeidsløs,
han hadde ikke penger.
Jeg tellet de lyseblå perlene
og sa til alle i klassen min
at jeg hadde fått
etthundreogførtifire gaver til jul.
Det var jo sant, det!

Ingrid Sjöstrand

WHEN I WAS SMALL

When I was eight I got for Christmas
a box of blue porcelain pearls
and nothing more. Dad said I was very good
who was happy even though other kids
got lots more presents. But Daddy was
out of work,
he didn`t have any money.
I counted the light blue pearls
and told all my classmates
that I got
ahundredand fortyfour presents for Christmas.
It was true!

Ingrid Sjöstrand
(my translation)

Ingen kommentarer: