torsdag, oktober 15, 2009

Høstferie

Høsten så langt har vært innholdsrik, og tidvis ganske kulturtravel. Noen høydepunkter så langt...

Autumn's here. So far, so busy...


Store og liten&vill på sopptur i Sørkedalen, på en av de siste varme soldagene. Vi har fått en soppekspert i familien, så nå er sopp matauk og delikatesser heller enn russisk rullett. Resultatet ble en kruv med fåresopp, en kurv med traktkantareller og noen håndfuller ekte kantareller. Snill som jeg er, overlot jeg alt til søster. Så kan hun tørke og fryse -og jeg kan komme og spise middag senere...

On one of the last warm, sunny days we headed for the woods, looking for mushrooms. We returned with two baskets, which I very generously let my sister have. I'll come help eat them later...

Høsthimmel over havnelager og teaterbåt, på vei til operaen.

Sunset, seen from our beautiful new opera house.





Inne i operaen sto Giselle på plakaten -en romantisk ballett med tyllskjørt, tåspissdans og ulykkelig kjærlighet.

Giselle -a traditional ballet with tull skirts and unhappy love.

Lørdag, regn og Sandvika storsenter er egentlig ingen god idé, med mindre man er over gjennomsnittet glad i store folkemengder og altfor mange barnevogner på de mest upraktiske steder. Søstrene Grene kan man likevel ikke gå forbi -plastskjeer, oppvaskkoster, en liten notisbok (strengt tatt bruker jeg sjelden notisbøker, men den var så fin...) og en tevariant jeg ikke hadde.

Shopping on a rainy Saturday means a lot of people everywhere -and a new tea with almonds and cinnamon.

Ingen kommentarer: