torsdag, september 17, 2009

Jesus Christ Superstar



I går skulle måneder med oppsamlet skepsis og tvil bekreftes eller motbevises -jeg skulle se Jesus Christ Superstar med Hans Erik Dyvik Husby (aka Hank von Helvete) i tittelrollen. Og det ble vel mye som jeg forventet, og som mange av anmelderne også har påpekt -han er ingen stor skuespiller, og stemmen er heller ikke direkte saliggjørende i mine ører. Det er også gjort en del valg og tolkninger jeg ikke helt skjønner -Pontius Pilatus som SM-politidame, for eksempel. Men som alltid er jeg full av lovord om Frank Kjosås som spiller Judas, han er verdt hele forestillingen.



Jeg lærer alrdi å ta med meg skrivesaker på teater, men jeg fikk skrevet ned litt tanker og inntrykk da jeg kom hjem. Det er gjort et forsøk på å sy det litt sammen her...

1 kommentar:

sol sa...

Det trenger ikke være vellykket å velge noe utradisjonelt...

Klart skilpadda lever, den padler til og med fortsatt :)